Sollicitatietraining
De Sollicitatietraining heeft een interactief karakter waarbij kandidaten geïnspireerd worden om kritisch naar zichzelf te kijken. Er wordt gewerkt met opdrachten en men krijgt de nodige kennis en individuele adviezen aangereikt. Er wordt uitgebreid ingegaan op de benodigde gesprekstechnieken. Men wordt bewust gemaakt van verbaal en non-verbaal gedrag. Er wordt uitvoerig geoefend op “een op een” sollicitatiegesprekken. Men krijgt feedback en tips zodat de kandidaten hier zelf mee aan de slag kunnen gaan.
In de Sollicitatietraining leert men allereerst zichzelf kennen: zelfreflectie, waarden en drijfveren. Wie ben ik, wat kan ik en wat wil ik? Hiervoor is een uitgebreide intake zeer van belang waaruit vervolgens een duidelijke profielschets gemaakt wordt dat als uitgangspunt dient voor deze training.
Na afloop is men in het bezit van een goede CV en een sterke motivatiebrief die als uitgangspunt dienen bij sollicitaties. Men weet hoe een LinkedIn profiel aangemaakt wordt en hoe men de arbeidsmarkt het beste kan benaderen. Men weet van zichzelf de sterke kanten en unieke uitstraling te benadrukken en hoe men zich het beste kan presenteren. Men is in staat om dit tijdens een sollicitatiegesprek overtuigend over te brengen aan de potentiële werkgever, waardoor de kansen op het vinden van een passende baan sterk vergroot zijn.